3. Práva spotrebiteľa vyplývajúce zo zodpovednosti za vady výrobku sa rozlišujú podľa toho o aké chyby ide. Ak ide o chybu odstrániteľnú, má spotrebiteľ právo: – Na odstránenie vady bezplatne, včas a riadne – Na výmenu produktu, alebo ak sa chyba týka len súčasti produktu, výmenu súčasti, ak tým poskytovateľovi nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu produktu alebo závažnosť chyby. Poskytovateľ môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť chybný produkt za bezchybný, pokiaľ to spotrebiteľovi nespôsobí závažné ťažkosti. Pokiaľ ide o chybu neodstrániteľnú, ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako produkt bez vady má spotrebiteľ právo: – Na výmenu produktu – Na odstúpenie od zmluvy / vrátenie peňazí / – Rovnaké práva prislúchajú spotrebiteľovi, ak ide síce o odstrániteľné vady, avšak spotrebiteľ nemôže pre opätovné vyskytnutie vady po oprave alebo pre väčší počet chýb produkt riadne užívať. O opätovné vyskytnutie chyby po oprave pôjde v prípade, keď sa rovnaká chyba, aká bola v záručnej dobe najmenej 2 – krát odstraňovaná, vyskytne znova. O väčší počet vád pôjde v prípade, keď produkt má súčasne najmenej 3 odstrániteľné vady, pričom každá z týchto chýb bráni riadnemu užívaniu produktu. Pokiaľ ide o neodstrániteľné chyby, za ktoré poskytovateľ zodpovedá, ale pri ktorých možno produkt užívať, má spotrebiteľ právo na primeranú zľavu z ceny výrobku.